Snellere inspecties en een grotere nauwkeurigheid met de ontwikkelde webapplicatie en app. De nieuwe data uit de app leidt direct tot actiegerichte inzichten van waaruit een extra dienst is ontwikkeld.
Vanuit veiligheid en arbeidsomstandigheden voert het onafhankelijke inspectiebedrijf KVVM controles uit voor magazijnen en trappen. Zowel vanuit de VCA als de leidraad “Veilig werken op hoogte” is een periodieke keuring vereist, die uitgevoerd moet worden door gecertificeerde inspecteurs.
Door de complexiteit, strikte werkwijze en wetgeving is het een uitdaging om een actiegerichte rapportage te maken voor de klant. Een vast stramien is hierbij belangrijk. De regelgeving en procedures worden regelmatig aangescherpt. Daarom is het van essentieel belang dat de oplossing zelf is aan te passen (beheersbaar is).
De KVVM inspecteur inspecteert het magazijn en verwerkt de gegevens direct in de app. De app zet het complexe proces om naar een gebruiksvriendelijke werkwijze voor de KVVM inspecteurs. Geregeld komt het voor dat magazijnen geen internetverbinding hebben. De app werkt ook offline. Zodra er een connectie is met het internet, worden de gegevens direct gesynchroniseerd met de webapplicatie.
Alle data die is aangemaakt in de app, is direct te zien in de webapplicatie. De webapplicatie fungeert voor het analyseren en beheren van rapportages, klanten, planning en klantervaringen.
Na ontvangst van de rapportage geeft de klant direct feedback welke wordt weergegeven in de webapplicatie. Hierbij is ook een klachten module ontwikkelt die dit proces digitaal vastlegt.
De verplichte inspecties worden één keer per jaar uitgevoerd. Hierdoor kan er al een goede planning worden gemaakt. De jaarlijkse inspecties zijn eenvoudig toe te kennen aan de beschikbare KVVM inspecteurs.
Binnen de webapplicatie kan alles zelf worden aangepast zoals inspectieschema’s, elementen en vragen. Tevens is het eenvoudig om het klantenbestand te beheren en instellingen aan te passen. Bijvoorbeeld het toevoegen van nieuwe talen.
De inspectie branche is constant in beweging; wettelijk regels worden aangepast en procedures aangescherpt. Het is belangrijk is om hier snel op te kunnen anticiperen, ontwikkelen en innoveren. Om deze reden is een Progressive Web App (PWA) ontwikkelt die een volledige app ervaring biedt zonder dat deze hoeft te worden aangeboden via de app stores. De PWA werkt volledig offline.
Door de duidelijke en actiegerichte rapportage is de behoefte ontstaan vanuit verschillende klanten om ook zelf een inspectie te kunnen vastleggen. Vanuit deze visie is gestart met een klanten portaal wat uitgebreid is naar een klanten app. De klant heeft hierbij de mogelijkheid om zelf de inspectie uit te voeren en vast te leggen in de app. De data wordt teruggekoppeld aan de KVVM inspecteurs. Hierdoor heeft KVVM een aanvullend service; het aanbieden van software als extra service naar de klant.
“Samen met Solid Digital zijn wij gestart om de inspectie methode die wij hebben ontwikkeld te digitaliseren. Vanuit deze basis hebben wij de software uitgebreid tot een onmisbaar systeem die dagelijks wordt gebruikt. Door de opgebouwde kennis van Solid Digital omtrent inspecties kunnen we snel schakelen bij de ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten. Een stabiele partner die met je meedenkt."
Hans Aalsters, directeur KVVM
Dankzij de app en webapplicatie voert KVVM efficiënter en nauwkeurige inspectie uit. Dit heeft niet alleen geleid tot sneller uitvoeren van inspecties. Ook het inwerken van nieuwe inspecteurs is hierdoor zeer makkelijk geworden.
Wij geloven dat een organisatie altijd meer rendement kan behalen. Ook jouw onderneming. Graag praten wij op welke manier software en apps kunnen worden ingezet voor het behalen van maximaal rendement. Vrijblijvend natuurlijk. Koffie op kantoor of een virtuele afspraak?
Stuur een emailTel. 035 - 20 313 16